top of page
  • Writer's pictureענת פרידמן - מבט אחר

תכנון הבנייה או השיפוץ שלכם

Updated: Jan 1, 2022

מה בין שיפוץ לבנייה ?

כאשר אתם ניצבים מול דילמת הבחירה בין ללכת לבנייה חדשה או שיפוץ גדול , אחד המדדים הוא נושא הזמן.


השיפוץ על פי רוב שיפוץ יכול להיות בין כמה ימים ועד ארבעה עד שישה חודשים. השיפוץ מותנה בתוכנית שגובשה עבורו

שיפוץ קטן מטפל בנקודה אחת או שתיים בבית כמו תכנון מקלחת / סלון / מטבח חדשים לעומת שיפוץ רחב וגדול יותר הכולל שבירת קירות, שינוי הקונספט במבנה הקיים הכולל החלפה של חלונות ודלתות. יש והשיפוץ משולב עם תוספת של בניה חדשה – כלומר שיפוץ והרחבה. כאן מימד הזמן מתארך בהתאם לנדרש ויתכן אף שיגיע לזמנים המגבילים של בנייה חדשה. בשיפוץ בכל מצב ישנו חסכון כספי כיוון שחלק אחד של הבית כבר בנוי כולל היסודות, ואינו נבנה מחדש. הבנייה - בממוצע רוב הבתים נבנים בתקופה של 10-12 חודשים (לאחר קבלת כל האישורים הנידרשים שמשך הטיפול בהם לעיתים נגרר למשך לתקופה של כשנה ויותר ). משך תהליך הבנייה מותנה בגורמים רבים:

מורכבותו האדריכלית של הבית , גודלו ומספר הקומות בו , איכות בעלי המקצוע , רמת ניהול הפרויקט, עונות השנה (בין הקיץ לחורף לעיתים יהיה הבדל של 4 שבועות), והכי חשוב תכנון הזמנים והתקציב. ככל שהבית יהיה מתוכנן עד הפרטים הקטנים ביותר הקשורים לשלד, לכלל השטחים שבו, כן זריזות הביצוע בפועל תהיה מהירה יותר. חשוב לחפש בעלי מקצוע מהימנים, מקצועניים, מומלצים ומוכרים. במידה וחלים ליקויים שיש לתקנם – עלות הזמן ועלות התיקון מחייבים את מתן שימת הלב לכך. אין מחירון המגדיר מהי עלות התיקון של כל ליקוי , אך ישנם ליקויים שאינם ברי תיקון כלל. לכן, מוטב לעסוק במניעת ליקויי הבניה ולא בתשלומים על תיקונם. ליקוי חמור יכול לגרום לנזק בלתי הפוך, לפגיעות ברכוש ואף בגוף. נושא השווי הכספי של תיקון ליקוי.


"בעיות" כאלה נדונות לא אחת בבתי המשפט וגם שם ישנם קשיים בקביעת גודל הנזק ועלות התיקון. רוב ליקויי הבניה הניתנים לתיקון מגיעים לעלויות של אלפי עד עשרות אלפי שקלים, במקרים מסוימים, סכומים גבוהים עוד יותר. קורה לא אחת שאני מתקלת "בבעיה" שהיה טוב לו התכנון היה שונה. כאשר השלד טרם נבנה, אין בעיה בעריכת השינויים של תוכניות העבודה. אך בבתים בהם כבר השלד נבנה וזה כרוך בהוצאת גבוהה, קשה להמליץ להחליט לבצע זאת, אך אם הדבר מבחינתי בר יעבור ושווה את ההשקעה. אזי אמליץ לבצע זאת.

לקוחות העומדים לקראת תהליך של בנייה או שיפוץ חייבים לבחון את הנושאים הקשורים לתהליך הבניה, ויותר מכך, עליכם להבין אותם לעומקם, להבין מהי המורכבות שלהם. עליכם לפנות הרבה זמן מזמנם הפנוי והלא פנוי, ולאחר שהגעתם לבחירת הקונספט הסופי של התוכנית ועברתם את כל התהליכים המנהליים והטכניים,  הגיע זמן הבנייה עצמה. התהליך אינו תהליך קצר. עליכם לזכור ש


לבד מתהליך הבנייה וכל ההשקעה הנפשית הפיזית והכספית שאתם הולכים להשקיע בתקופה זו, עומדים בפניכם החיים  הפרטיים שלכם, ורצוי לשמר שיפגעו כמה שפחות. זו הסיבה הטובה ביותר להעזר בשירותי מעצב וכאן אני להציע את עצמי כמעצבת פנים בעלת ניסיון חיים ויידע בתחום.

לא אחת קורה שלקוחות מתקשרים אלי מדי פעם , הרבה זמן לאחר סיום הבנייה והליווי , והם כבר גרים בביתם החדש ואומרים לי : "חסרות לנו שעות איכות איתך",  זה הזמן להיפגש סתם כך על כוס קפה שוב אצלם בבית וליהנות מהתוצר הסופי - בית החלומות שלהם. על כל אחד מאנשי המקצוע מהמֶבצעים עבודתם בשטח חלה האחריות לבצע את עבודתם באיכות גבוהה, בהתאם לסטנדרטים והתקנים בישראל.                                                                                                                           חוסר הידע והניסיון, חוסר בקיאות בתקנים, מיומנות פחותה בנושאי הבנייה של הלקוחות הם שיובילו  לתוצאה הפוכה מהנדרש ויביאו  לליקויי בנייה. יכולת ההבנה בתהליך, במאפייני ובאיכות הבנייה הינם חיוניים לצורך הצלחת בניית הפרויקט והשלמתו.  הבנה מלאה בנושא ליקויי בנייה, כיצד הם נובעים וכיצד למנוע אותם הנה חובה להצלחת הפרויקט.

שלב התכנון והביצוע

שלב התכנון – תהליך התכנון והעיצוב מחייב בחירה של אנשי המקצוע שילוו את התהליך ואיתם תרצו לעבוד:  משרד אדריכלים, המהנדס, מהנדס אינסטלציה, יועץ קרקע, מודד, יועצי תאורה חשמל ומיזוג, מעצבי מתכנני הפנים וחצר. התכנון נעשה בידי האדריכל, במידה והחלטתם לשלב מתכנן ומעצב פנים. הרווח כולו שלכם.

תפקידו לעזור לכם להבין את התהליך, לחשוב "עיצובית" ולהגיע לתוצר המושלם עבורכם. כך תוכלו לקבל תמונה מקיפה יותר של התהליך ולהגיע למראה הבית הסופי מוצלח יותר.

שלב הביצוע – תהליך הביצוע בו מעורבים מספר אנשי מקצוע לכל אורכו ועד לסיומו. הקבלן הראשי מזמן את קבלני המשנה בתחומים השונים : מודד , הפועלים בשטח, קבלן עפר, קבלן שלד, איש איטום, חשמלאי, אינסטלטור, מיזוג אוויר, טייח , גגן ואיש רעפים,  איש אלומיניום, נגרות , מעליות, צבע, דלתות פנים וחוץ , פרקטים/ דקים,  אזעקה , פיתוח חוץ (גנן), קולטים ודודי שמש, התקנת גז, אנשי ניקיון.



אתם חולמים - אני מעצבת


עד כמה בוער בכם לבחון את הבית שלכם ? לשאלות ותיאום פגישה

הכנסו ללינק המצורף, ענו בנקודה הנוגעת בכם ומשם נתקדם - https://krimerdigital.ravpage.co.il/anatfriedman


ענת פרידמן - מבט אחר - תכנון ועיצוב פנים

050-205-6633

www.frianat.co.il





11 views0 comments
bottom of page