top of page
  • Writer's pictureענת פרידמן - מבט אחר

כיצד בוחרים כיור למטבח

Updated: Jan 1, 2022

המטבח הוא מקום מרכזי בבית.

מקום מפגש לשיחות, לארוחות ולבישול. הכיור הוא אחד מהפונקציות החשובות בתכנון של כל מטבח. הכיור חייב להתאים לגודל ולסגנון המטבח, להרגלי הבישול, והוא גם מהווה גורם עיצובי משמעותי של המטבח מבחינת - גודל, צבע, צורה.

מטבח הוא אחד מהתכנונים בהם ענת פרידמן , חברת מבט אחר, משקיעה חשיבה מרובה בכל הפרמטרים השונים הבוחנים תכנון של מטבח ובבחירה של הכיור - בחינת הפונקציונליות שיתרחשו במטבח ומבחינת מבנה וגודל ארון לטובתו הכיור וכן אופן הניקוי והתפעול של הכיור והמטבח עצמו.

שימושי הכיור : הדחת כלי אוכל ובישול, שימוש במי הברז, שטיפת פירות וירקות, הפשרת מוצרי מזון קפואים, קילוף ירקות ופירות, הפשרת ביצים קשות וכדומה.


המלצות בבחירת הכיור ?

תחילה חשוב להתייחס למבנה המטבח, לצרכים ואז להחליט איזה כיור יוצב במטבח. אם המטבח אינו גדול אז הכיור לא יוכל להיות גדול ביחס למקומות העבודה שיווצרו בו.

בבחירת כיור נסו לדמיין מהו הכיור שתרצו לאחר שתציצו בכיורים המוצגים בשוק. דמיינו עצמכם עומדים מולו ואיך תרגישו במצב הזה וכך יהיה לכם קל יותר לבחור בכיור שיתאים לכם.

שאר הפרמטרים בבחינה של כיור כמו צבע וסגנון יותאמו לסגנון המטבח.

בבדיקה של כיור גם חשוב להבין מהו סוגי ההתקנות הקיימות בין סוגי הכיורים השונים:

התקנה שטוחה, תחתונה או אינטגרלית.


בחינת מידות הכיור – עומק, רוחב, אורך והתאמתו למטבח ולגודל הארון בו ישולב. חשוב לקחת מידות מדויקות של המפתח בארון והיחס למשטח העבודה, ובהתאם לכך לבחור בדגם מתאים לכם.

אם אתם מפרידים בין בשר וחלב ממליצה לבחור באופציה של תכנון שני כיורים נפרדים המרוחקים אחד מהשני אם זה ניתן, אם לא ארגנו את מגירות המטבח אל מול כיור אחד כך שהתפעול שלכם במטבח יהיה קל ונוח.


התאמת צבע הכיור לשיש ולמטבח – כאן השמיים הם הגבול. ישנו מגוון רחב של צבעים לכיורים ולא פחות מזה מצגת השיש ואופן החיפוי על הקיר. (מתאים למאמר אחר ולא אתייחס לזה כאן בהרחבה). במפגש שלי עם הלקוחות בבחירה של הכיור, אנו בוחנים את כל הפרמטרים שיתאימו למטבח. חברת מבט אחר דואגת לבחון את כל הנדרש בתכנון המטבח ובבדיקת הכיור עבורו.


סוגי הכיורים הקיימים בשוק:


כיור קרמיקה (חרס) – כיור העשוי מקרמיקה עמידה, הכיור כולל ציפוי גלזורה, מבריק. עמיד בפני שריטות ולאורך שנים ואינו נשחק בקלות. כיור החרס לא עשוי מחומר חזק במיוחד, כך שהוא לא עמיד בפני מכות והוא עשוי להינזק במקרה של מכה. הכיור קל לניקוי וקל לשמור על המראה המבריק. צד אחד שלו חלק וצד שני עם פסים כך שהלקוחות יכולים להחליט איזה צד נאה בעיניהם יותר למטבח שלהם. הכיור מעוצב בכל מיני גדלים, צורות וסגנונות עיצוביים בזכות גמישות החומר והקלות בעיצובו לפי דרישה.


כיור סיליגרניט – מכיל 80% גרניט ו-20% קוורץ. כיור חזק ויוקרתי. כיור עמיד בפני שריטות, מכות ושינויי טמפרטורה. מרקם פני השטח מעט מחוספסים מה שמקשה מעט בניקיון שלו. אבן הגרניט אינה עמידה בפני כתמים, והם עשויים להיספג בה. מסוג הכיורים היקרים בשוק ביחס לחלופות הקיימים בשוק, וכן אופן חיבור הברז אליו. שדרוג החומר נקרא קיריסטדור שהוא אותו החומר אך מלוטש המקנה לו מראה חלק וקל לניקוי, אנטי בקטריאלי ולא שריט. מומלץ ביותר בקטגוריה זו.


כיור נירוסטה – הכיור עשוי מפלדת אל חלד ועמידה בפני קורוזיה (חלודה). הנירוסטה עמידה בפני שינויי טמפרטורה קיצוניים ובפני חומרי ניקוי חזקים. הכיור מגיע בשלל עיצובים וגדלים לבחירה. יש הבדלי איכות בין הסוגים השונים. כיור נירוסטה בעיקר פעיל בתעשיית המזון המסחרי כמו מסעדות, מטבחים בבתי עסק ועוד. בשנים האחרונות החל לככב גם בעיצוב המטבח הפרטי. כיור הנירוסטה קל ונוח לתחזוקה, עמיד בפני שחיקה ושריטות, קל לניקוי מאבנית בגלל המים הקשים. אך בעייתי לרגישים בנראות של מוצר בגלל כתמי המים נראים עליו בבירור מהאבנית שבמים. מומלץ לא להשתמש בחומרי ניקוי חומצתיים בניקוי כיור הנירוסטה. כמו כן נוטה להישרט. (היקרים פחות). בחינה נוספת של הכיור הוא במנה התחתית שלו כך שרעש הברז הפועל וזרימת המים עליו לא תייצר רעש.


כיור אקרילי – הכיור עשוי מיציקת פלסטיק קשיח המצופה בפיברגלס, או מגריסה של אבן טבעית ובערבוב עם פולימרים ועם חומרי צבע שמחזקים את הכיור. זהו כיור עמיד ופופולרי, מחירו זול בהשוואה לסוגי כיורים אחרים, הוא מגיע בשלל גדלים ועיצובים. הכיור הכי זול שבהם פופולארי בקרב הקבלנים נוהגים לתת אותו אך מומלץ לשדרג – כיור לא מחליפים כל יום. הכיור מקבוצת הכיורים הבהירים. נוטה להתלכלך, החוזקה הופכת אותו לעמיד בפני שריטות ומכות. הכיור האקרילי אינו עמיד בשינויי טמפרטורה קיצוניים, ומוצרי ניקוי חזקים המכילים פטרולטום (תבליל של שמן מינרלי) עשויים לפגוע בציפויו. כיורים האקריליים הנפוצים הם אלה העשויים תערובות אבן וחומרים אקריליים הידועים בשמות: סיליקרון, סיליגרניט, סוליקוורץ, קריסטלייט קריסטאדור.


כיור קוריאן - בעל מרקם חלק וחם המוצר מסוגים שונים של מינרלים טבעיים אליהם מוספים 1/3 חומר אקריליק. הם יוצרים כיור הומוגני שאינו סופחים חומרים ויחד עם זאת זהו כיור הנוטה לשריטות אך ניתן להסירן בקלות באמצעות שפשוף פשוט או באמצעות ליטוש מקצועי.


כיור זכוכית – כיור איכותי, עמיד, מיוצר מזכוכית קשיחה ועמידה, מראה יוקרתי. הכיור מתאים למטבח בסגנון מודרני או כפרי, קל ניקוי. מחירו לא זול יחסית. ישנו מגוון דגמים, צבעים וגדלים לבחירה. מומלץ יותר לשימוש במקלחות.


כיור משולב בשיש עצמו – כיור המתחבר אל משטח העבודה, ליצירת מראה חלק, אחיד ללא חריצים ונקודות חיבור. הכיור נחשב לעמיד במיוחד, קל לניקוי ומעניק מראה מרשים ויוקרתי .


סוגי התקנת כיורי המטבח:

התקנה שטוחה , התקנה עליונה , התקנה תחתונה , התקנה אינטגרלית. לכל כיור יש את הדרישות המתחייבות בהתקנה. ניתן לבחור את סוג הכיור גם בהתאם לאופן התקנתו ולפי רצון הלקוח. בבחירה של כיור מומלץ לבחור בדגם איכותי ועמיד, עם אחריות ארוכה וממשווק אמין ומנוסה, ובעל שם. כמו כן מומלץ לברר את נושא התחזוקה ואופן הניקוי, וכמובן להתאימו למידות הארון והקונספט העיצובי של המטבח.


התקנה עליונה - שפת הכיור מולבשת ועולה על גבי השיש, כך ששולי הכיור בולטים מגובה השיש. התקנה קלה יחסית, יוצרת קושי בניקוי הכיור.


התקנה תחתונה - : הכיור מוצמד אל המשטח בחלקו התחתון כך שולי המשטח מכסים על שולי הכיור. התקנה פרקטית יותר המאפשרת ניקוי קל, אך היא יקרה יחסית ומורכבת.


התקנה שטוחה- הכיור מותקן בגובה משטח העבודה, ממש משתלב עם השיש, קל לעבוד מול הכיור ולגרוף מים לתוכו.


התקנה אינטגרלית (התקנת אפס) - הכיור מותקן בגובה משטח העבודה תוך הלחמה וליטוש עם השיש, מה שמייעל מאוד את העבודה במטבח, אך מצריך החלפת השיש והכיור במקרה שאחד מהם ניזוק.


אופן החלפה של כיור במטבח

החלפת כיור מחייבת בעל מקצוע מנוסה ראשית כדי לא לפגוע בשיש ושנית לטובת מניעת בעיות עתידיות כמו כשלי איטום, נזילות ובעיות אחרות.


אחריות היצרן- כיור סטנדרטי מגיע עם אחריות של שנתיים, כיור איכותי כמו תוצרת גרמניה יגיע עם אחריות של חמש שנים, ויש כאלה המגיעים עם אחריות של עד עשר ושתים עשרה שנים. אחריות מכסה מפני פגמי ייצור בלבד, ולא נזקים שנגרמו כתוצאה משימוש לא נכון שלכם בו.


אחריות מתקין – ישנן חברות יצרן המספקות גם אחריות על התקנת הכיור, אך היא תקפה רק אם ההתקנה מבוצעת על ידי מתקין לא תקנית. ברכישת כיור חשוב לבדוק מהי אחריות היצרן המוצגת לכם בכתב.


מחירי כיורי המטבח - מחיר הכיור מורכב ממחיר חומר הגלם ומחיר ההתקנה. אפשר למצוא כיורים פשוטים (פחות מומלץ) שמחירים נע סביב ה-500 ₪ אך ניתן למצוא כיורים איכותיים החל מ-2500 שח ומעלה. לעיתים חברות הקרמיקה יוצאות במבצעים ללקוח במכירה של כיור + ברז באיכות גבוהה.


בתכנון המטבח ובחירת הכיור אנחנו פועלים יחד.


ניסיון מול מגוון סגנונות של מטבחים שתוכננו ועיצבו על ידי חברת מבט אחר


מטבח אחת מההוצאות הגבוהות בתכנון של בניה או שיפוץ.



אתם חולמים - אני מעצבת


עד כמה בוער בכם לבחון את הבית שלכם ? לשאלות ותיאום פגישה

הכנסו ללינק המצורף, ענו בנקודה הנוגעת בכם ומשם נתקדם - https://krimerdigital.ravpage.co.il/anatfriedman


ענת פרידמן - מבט אחר - תכנון ועיצוב פנים

050-205-6633

www.frianat.co.il



סגנונות של כיורים































































סרטון - המטבח





854 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page