top of page
  • Writer's pictureענת פרידמן - מבט אחר

דלת כניסה לבית

Updated: Oct 22, 2022

איך בוחרים את דלת הכניסה לבית ?

מהי מאפיין את דלת הכניסה לבית ?



על כך ויותר במאמר של מבט אחר


דלת הכניסה לבית –


מבואות הכניסה לבית החיצונית והפנימית הן המבט הראשון אל הבית שלכם, לכן חשוב לחברת "מבט אחר" בכל תכנון של בית לתת יחס מיוחד לתכנון מפתן הבית, ואין זה משנה איזה סגנון דלת כניסה תרצו לבחור.



דלת הכניסה היא הדבר הראשון בו נפגוש במפתן המעבר בין החוץ ופנים הבית

היא יותר מהגדרה של זהו מפתח הכניסה של הבית שדרכה גם עוברים

כל האנרגיות והבריאות הנכנסים לבית והופכים אותו לבית לבריא יותר.

לכן אמורה לבטא במראה שלה את האופי העיצובי של הבית ואת סגנון יושביו.

היא הרושם הראשוני של המבקר, והיא המזמינה את האורחים והדיירים אליה.

היא צריכה להיות חזקה ואמינה, ולספק לנו מקסימום ביטחון.

השילוב של אסתטיקה עיצובית, אמינות וחוזק זהו החיבור המושלם שנרצה בבחירה של דלת לבית


דלת הכניסה היא כמו כרטיס ביקור או חלון ראווה של הבית.

לדלת חשיבות רבה מבחינת המראה והתחושה שאנו מקבלים מהאלמנט הראשון שמקבל אותנו בבית. היא גם תשפיע על האנרגיה שנחוש בעומדנו במבואת הכניסה החיצונית כשאנו עומדים ממש בפני הדלת. הדלת היא המעבר בין העולם האישי והחיצוני שלנו .


דלת הכניסה לפי תורת הפאנג שוואי - היא המקבלת את פניכם ומגלה לאורחים מי אתם חשוב לבחור דלת מרגיעה והרמונית שנפתחת במלואה. לא להציב מראה ממולה אך כן לשלב פריטים יפים ואפשר גם לתלות שלט עם ברכה בכניסה.

כניסה מול גרם המדרגות אינו אידיאלי. מבחינת זרימת האנרגיה, הצ'י עולה מעלה מיד עם הכניסה לבית ולמעשה אינו זורם פנימה אל החלל בקומה התחתונה. בנוסף, מראה ראשוני של גרם מדרגות לדיירים מציג משהו של קושי שעומד לפניך.




לא אחת אפשר לנחש את האופי של דיירי הבית בהתאם לחזות של דלת הכניסה בה הם בחרו לייצג את עצמם וכמובן את הבית. בין אם הם משפצים או בונים בית.

כאשר אתם מתכננים בנייה או שיפוץ , חשוב לכם לבחור דלת שתייצג אתכם, את האהבות שלכם ואת מה שתרצו שאחרים יראו שיגיעו לבקר אצלכם. זהו המקום של כל המיישר מבט ראשון אל עולמכם.


אם אתם גרים בניין , ישנה הדלת הסטנדרטית שיבחר הקבלן לכל הדירות. בהמשך כן תוכלו לשנותה כרצונכם. דלת מעוצבת נותנת רמיזה על מה שמתרחש בפנים הבית, באם זה העיצוב המיוחד שלה או העיצוב שיתן רמז על מי גר מעבר לדלת.


בשוק ישנו מגוון עצום של יצרני דלתות כניסה לבית. סביר שתחליטו לצאת למסע הכרות ובחירה של חיפוש אחר דלת הכניסה האידיאלית עבורכם. היצע נרחב זה עלול להקשות עליכם ולסבך מעט את ההחלטה בדבר הדלת המבוקשת. יצרני הדלתות מציגים מגוון עשיר וססגוני של דגמים לדלתות החל מעיצובים פשוטים וכלה בעיצובי פאר יוקרתיים, התואמים לכל כיס. לכן חשוב לדעת מאיפה הכי כדאי להתחיל את הבדיקה.


יתכן ותרגישו אבודים בסבך הדלתות הקיים בשוק. לכן מומלץ ל


קחת נשימה עמוקה, ולדעת שהמטרה היא ברורה , התקציב נתון ונשאר רק לבחור את סגנון הדלת. לא בטוח שאופי וסגנון הדלת שתרצו ידוע לכם מראש וזה הכי נכון כי כדאי להיות "פתוחים" להכיר את כל הסגנונות של דלתות הכניסה הקיימות בשוק ומשם לבחור את הסגנון המתאים לכם.


דלתות הכניסה חייבות להשתלב ברמה המקסימאלית עם האווירה, האופי וסגנון הבנייה של הבית, אך חשוב לדעת כי דלת כניסה שלא תתאים לבית במראהו הכללי יכולה להעיב על מה שיוקע בבית. אך חשוב לציין שזה לא בהכרח, וכי ההחלטה על כך היא שלכם. וכבר יצא לחברת " מבט אחר ולענת פרידמן לעצב בתים עם דלת שקיבלה סוויץ אחר, מנוגד, מפתיע מכל נראות הבית הן בצורתה והן בגווניה. זה הכל עניין של טעם, של מה נכון ומתאים לכם.


דלתות הכניסה לדירות מגורים הן לרוב דלתות פלדה המספקות מיגון אופטימאלי לדירת המגורים, הן מגיעות במבחר רחב של עיצובים המאפשר לבחור בין דלתות פלדה בסגנון קלאסי או מודרני. אך לא ניתנת לכם האפשרות בדירות בניינים לבחור מה מתאים לכם. הקבלן בוחר אותם. כן תוכלו לשנותה לאחר כניסתכם לבית. מפתח הדלת נע בין 80-100 סמ.

חשוב שהרכישה תהיה אצל משווקים מורשים של חברות הייצור המובילות בשוק המציגים דלתות העומדות בכל תקני הבטיחות הנדרשים ומציגה אחריות מלאה על הדלת. הם יציגו לכם מסמכים המראים שהדלתות שלהם עומדות בדרישות התקן ישראלי – התקן הישראלי (ת"י 5044).


מידת דלת הכניסה – כנף אחת , כנף וחצי, שתי כנפיים וגובה לפי מפתח קיים או כזה שתרצו .

דלת יכולה להגיע עד תקרה (3.00) . הרוחב הסטנדרטי של דלת כניסה הוא 98 ס"מ. הגובה הסטנדרטי הוא 2.10, אך ניתן להזמין דלת בכל גודל שהוא כאשר המשמעות היא כמובן עלות גבוהה יותר (בבניין מגורים, ישנה דלת בגודל אחד אותו לא ניתן לשנות אך כן את המראה שלה תחלופה שתבוצע רק לאחר קבלת הדירה)




המשקוף – בדרך כלל בדירת מגורים בבניין הלקוח מקבל רק את משקוף החוץ . המשקוף הפנימי לא ניתן אלא אם תבקשו וידרש לכך תשולם.


רוחב המשקוף - חשוב יהיה תואם לסגנון הדלת, הרוחב שלו לפי מה שתחליטו ניתן לקבל אותו בין

5-10-15-20 ס"מ. הקפידו לבקש את המשקוף הפנימי זה משנה את נראות הדלת לחלוטין.


עיצוב – מבחר עצום של דוגמאות קיים בשוק.

שימו לב – בחברות המשווקות דלתות בדרך כלל העיצוב החיצוני והפנימי שונים הם.

יש ולקוחות רוצים עיצוב זהה לשני הצדדים ויש הבוחרים גוון שונה לשני הצדדים. כל מפרט שתרצו בו ונכון לכם יתקבל בברכה אך עלול לייקר את העלות הכללית של הדלת.


בשוק קיימים מגוון אלמנטים של עיצוביים שניתן להוסיף לדלת הכניסה כדי ליצור דלת מעוצבת ומרשימה החל מצבעים עזים ומרשימים, גדלים שונים, חלונות, עיניות ומנעולים, פרזולים, ידיות כאשר את סוג וגודל הידית חשוב להתאים לסגנון העיצוב הדלת ולנוחות השימוש בה ועוד, הכל כיד הדימיון שלכם.

בבחירה של ידית שימו לב אם אתם מזמינים ידית ארוכה בלבד ואולי שילוב עם ידית רגילה. שכן ידית ארוכה אם אתם בחוץ הדלת תנעל ולא תוכנו להכנס חזרה. אלא אם כן ( התקשרו לברר ).


חומרים לדלתות כניסה לבית - שני החומרים העיקריים הם דלת עץ ודלת פלדה.

דלתות כניסה מעץ - מיוצרות לרוב מעץ רב שכבתי או גושני מסוגים שונים : אלון, מייפל, אגוז ועוד. הדלתות מגיעות בצבע העץ שלהן או בצביעה מיוחדת. ניתן להזמינן בחברות הדלתות או אצל נגרים. כשהדלת פונה לצד דרום חשוב להציב גגון ארוך כדי להגן עליה מפי קרני השמש. העיצובים והגילופים ותוספות של פרזולים לפי נראות עינכם בין עם מה


שקיים בשוק ובין אם עבודה מיוחדת אצל נגר.

דלתות פלדה - חזקות וזולות יותר מדלתות עץ ולכן הן הבחירה הראשונה לדלת כניסה. בעבר היתה עלולה להיווצר בעיה של חלודה, אך כיום הדלתות הן מפלדת אל-חלד שמחזיקות מעמד במשך שנים רבות ועמידות מכל פגעי מים ומזג האוויר. בנוסף, בשוק קיים מגוון רחב של דגמים ועיצובים. צביעת הדלת מתבצעת בטכנולוגיה חדשנית שבה הדלת עוברת ליטוש וכניסה לתנור בחום גבוה, והצבע נטמע בפלדה ואינו מתקלף.

דלת אפס בציפוי קרמיקה / ציפוי עץ - שיא החדשנות. דלתות במגיעות עד גובה של 3.00 ויותר

חיבור לקיר בקו אפס , עמידות למים ורעש מגיעות עם 3 צירים. ניתן לחפות את מסגרת הקרי מסביב באותו החומר והנראות הכללי יוצרת שלמות.


סגנון הדלתות-

סגנון מודרני - יכולות להיות צבועות בצבעים לפי בחירה משחור, אפור כהה, כחול עם ובלי שילוב של פסים לרוחב או צורות גיאומטרית בצבעים שונים או הוספה של פרזולים.

סגנון וינטאג' - בצבע בהיר כמו שמנת, לבן , מוקה בשילוב זכוכית מעוטרת, המזכירה בתים של פעם.

סגנון כפרי - דלת עץ, או דלתות דמויות עץ או בחיפוי עץ. גוונים לפי בחירה בין אם הצבע הצבעי של העץ או שילוב גוון אחר ואולי נועז כמו ירקרק, תכלת או טורקיז, כאשר לרוב הלקוחות בוחרים לשלב זכוכית חלבית יוצר מראה כפרי ומרשים.

חידושים - ישנן כיום דלתות שמחוברות למערכת חכמה המאפשרת פתיחת דלת באמצעות הפלאפון או הטבלט, בלחיצת כפתור, או רק באמצעות טביעת אצבעות או קודן וכמובן חשוב לשלב תאורה מתאימה למקום. ישנה גם דלת קו אפס ודלת המקבלת חיפוי קרמי.

חשוב לתאם מראש מועד אספקה של המשקוף העיוור ושל ההתקנה וביצוע מתואם מול כל אנשי המקצוע המשלימים בשיפוץ או בנייה.

וכן , סגנונות חדשים שנכנסו לשוק - הכנה של דלת קו אפס עם הקיר או דלת עם חיפוי קרמי – לא זולה אבל מרהיבה ביופיה


על כך ויותר אשמח לספר - 05052056633










107 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page