top of page
  • Writer's pictureענת פרידמן - מבט אחר

תכנון התאורה בבית העסק

Updated: Jan 1, 2022




תכנון תאורה בבית העסק מחייב הכרה של נושא התאורה לעומק, ואל מול הלקוחות הכרה

של מי הם הלקוחות ומהם הצרכים שלהם מאיתנו בנושא התאורה עבור בית העסק שלהם.


תכנון מוקדם ונכון של תאורה לעסק הוא צעד חשוב שיענה אופן העבודה, על האסתטיות

ועל העיצוב שישפיעו על ההתנהלות בפועל של העסק.


בתי עסק וחללי עבודה צורכים אנרגיה רבה, וחשבונות החשמל החודשיים עלולים להפוך להוצאה לא קטנה שתצטבר להוצאה שנתית גבוהה.


לשם ביצוע נכון של המשימה, יש לבחון תחילה כמה פרמטרים חשובים:

מהי סביבת העבודה המדוברת ומהו סגנון העבודה הנדרש? מהו העיסוק או העיסוקים שבו? כמה אנשים עובדים בו, בו זמנית? מהן המידות שלו? מהו גובה המקום? האם זהו חלל אחד או מקום המכיל כמה חללים / חדרים? מהן הדרישות לכל חלק שבו? אם ישנה תאורת יום שנכנסת למקום? האם המקום מכיל החלונות ? מה חשוב שהתאורה תיתן? איזו סוגי הארה נדרשים?

כך אפשר יהיה לבחון מהי התאורה, אילו מנורות ואילו נורות יתאימו לדרישה. כמו כן נדרשת בחינה של הצורך בתחזוקה שוטפת, החלפות ותיקונים של גופי התאורה במקום.

ניתן לערבב בין צבעי התאורה השונים בחללים, אך נמצא כאלה שמעדיפות להשאר עם אותו גוון של צבע בכל המקום רק אם סוגי הארה שונים.


בבתי עסק אנו נדרשים לבחון בין סוגי ההארה הנידרשים:


תאורת משימתית – הדרישה היא להבליט אזורים ספציפיים במרחב גדול מואר שיתן שיק למקום, תאורה שתבליט משהו בכללי, וכן מסדרונות, לובי בבניין, תוך מעלית, חדרי ישיבות, אולמות עבודה, מסעדות, וכדומה.


תאורת נקודתית- תאורה ממוקדת, נקודתית בין אם זה תצוגות בחנויות כמו מעל דפלק או מראה או חלון ראווה . בין אם זה שולחן העבודה בחברת הייטק , במסעדות – שולחנות האוכלים . כל דבר המצריך הארה מיוחדת שתבליט את שיעשה מתחתיה.


תאורה דקורטיבית- מוסיפה אלמנט דקורטיבי לתאורה. כאן נעזר בהצבה של גוף מסויים דקורטיבי ומיוחד שיתן הבלטה למקום מסויים, ייצור כמו תאורת אוירה למקום.


תאורה כללית – יש וקוראים לה גם תאורה סביבתית. היא משמשת כתאורה הכללית המאירה את החלל בין אם זוהי חנות, או ב


ית עסק אחר. היא מקנה את האור העיקרי במקום. משמשת כתוסף לתאורות האחרות הקיימות בשטח ומספקת תחושה שיש מספיק אור במקום והמסתובב בו ירגיש בנוח.


שילוב נכון של סוגי ההארה במרחב בית העסק יקנו למקום כמה דברים . האחד המקום יואר נכון ויתן ללקוח / לעובד תחושה נעימה של השהות בו , השני אם ונדרשת הארת תצוגה עבור העובד, הוא ייהנה מתארת נכונה עבורו ועובר הדבר המכוון הארה.

הסוג הנפוץ ביותר בשימוש כיום לכל סוגי התאורה הנחשבות לחסכוניות הוא שימוש בנורות ה- LED. האור נמדד על ידי טמפרטורת הצבע והלומנים. והם בעלי תפקיד ביצירת האווירה שיש להשיג בתאורת העסק. טון האור בין אם הוא חם או קר יקבע על ידי טמפרטורת הצבע שלו הנמדדת בקלווין, המוצג כאות K על מדבקות הנורה. ככל שהקלווין גבוה יותר, האור יהיה קר יותר, כלומר לבן יותר. הלומן מדד הבהירות שפולטת הנורה מגוף התאורה במוצגת באותיות LM

לומן גבוה יעניק לחלל אור בהיר יותר.

בחירה של תאורה לבית העסק - עולם התאורה משתנה בקצב מהיר מבחינה טכנולוגית ועיצובית. מצד אחד מחפשים את הטרנד הבא שנכנס לשוק. מצד שני מנסים לשלב גופים קיימים תוך הכרה של יכולת ההארה והניצול שלהם לטובת כל דרישה.

חשוב מאוד שכל המוצרים הנבחרים יעמדו בתקנים המחמירים של מכוני הבדיקה העולמיים ותקן המכון הישראלי.


מידה ומתעורר קשי בתכנון התאורה יש צורך בסיוע של יועצי תאורה מקצועיים ומומחים שיוכלו לתת יד לתכנון ולבחירות שיעשו בשטח והכל תוך ליווי אישי מקצועי של הלקוחות. והכל מציאת פתרונות קצה המבטיחים תאורה נכונה ורכישה טובה.


אתם חולמים - אני מעצבת


עד כמה בוער בכם לבחון את הבית שלכם ? לשאלות ותיאום פגישה

הכנסו ללינק המצורף, ענו בנקודה הנוגעת בכם ומשם נתקדם - https://krimerdigital.ravpage.co.il/anatfriedman


ענת פרידמן - מבט אחר - תכנון ועיצוב פנים

050-205-6633

www.frianat.co.il




1 view0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page